Home Notícies i articles Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu

03/05/2018

Salvador Maneu
Director Sant Joan de Déu Serveis Socials Barcelona

Si haguessis d’anar a l’essència de la vostra missió, què destacaries si et preguntessin “qui sou i a què us dediqueu?”

Als Serveis Socials de Sant Joan de Déu acollim i acompanyem persones en situació d’exclusió que pateixen que no tenen una llar que les permeti projectar la seva vida. Els oferim acollida, suport, allotjament en centres residencials i pisos i acordem plans d’acompanyament per a que les persones recuperin la màxima autonomia personal i social.

Fa deu anys vàreu crear la Fundació Mambré amb el propòsit de gestionar habitatge social. Com valores la feina que s’ha anat fent durant aquest temps?

Mambré és una història d’èxit. Perquè és un projecte col·lectiu de diverses institucions unides per un propòsit comú, perquè els resultats assolits eren inimaginables quan vàrem començar i perquè els reptes socials del present refermen la visió de fa 10 anys.

Que destacaries d’aquests deu anys?

Les entitats fundadores també hem crescut amb el creixement de Mambré. En la mesura que Mambré s’ha anat consolidant, les entitats també hem anat madurant i obrint noves oportunitats i perspectives de treball.

A vegades les emocions sorgeixen a flor de pell, pots compartir alguna experiència d’aquelles que mai podràs oblidar?

Totes i cadascuna de les entrades als pisos de les persones que han pogut accedir a un habitatge, esdevenen experiències que donen sentit a la nostra feina.

I, per suposat, la trucada o visita de persones molts temps després d’haver marxat d’un dels nostres habitatges. El vincle establert amb les persones és ferm i durador.

Una nota per somriure, explica’ns alguna anècdota que ens faci pensar.

Una persona que vivia en un dels habitatges ens va demanar permís per celebrar el seu aniversari amb 3 ó 4 amics. El dia de la celebració ens va trucar perquè hi havien anat 20 i ens demanava que li ajudéssim a treure’ls del pis. Ens trucava d’amagat en una de les habitacions del pis.

Què li demanes al futur?

Que Mambré segueixi creixent i teixint noves aliances per ser encara més fidels a la seva missió fundacional: donar resposta a les necessitats d’habitatge de les persones en situació de màxima fragilitat social.