Home Notícies i articles Arrels Fundació

12/07/2018

Ferran Busquets
Director d'Arrels Fundació

Si haguessis d’anar a l’essència de la vostra missió, què destacaries si et preguntessin qui sou i a què us dediqueu?

Som entitats molt preocupades per les persones sense llar que es vam adonar que era imprescindible col·laborar i unir esforços per revertir la situació d'aquestes persones. Cada entitat és diferent en molts aspectes però tenen l'objectiu comú de fer el que calgui per les persones. Sempre des de l'enfocament de l'habitatge i les persones.

Fa deu anys vàreu crear la Fundació Mambré amb el propòsit de gestionar habitatge social. Com valores la feina que s’ha anat fent durant aquest temps?

La feina que ha fet Mambré ara és imprescindible per Arrels i també és un referent de col·laboració entre entitats. Com a entitat, Arrels no podria tenir l'habitatge que té o, almenys, amb les facilitats que tenim, sense Mambré. El fet de cercar habitatge conjuntament i la tranquil·litat que genera, és fonamental.

Que destacaries d’aquests deu anys?

La generositat de les entitats ha estat fonamental i ha marcat la forma de ser de Mambré. Cada entitat ha sumat i aportat dins de les seves possibilitats  i també ha participat en totes les decisions independentment de les aportacions i de la mida.

A vegades les emocions sorgeixen a flor de pell. Pots compartir alguna experiència d’aquelles que mai podràs oblidar?

Encara que no he viscut amb la mateixa intensitat tots els anys de Mambré, recordo quan Mambré va començar i algunes persones van deixar Arrels per anar a treballar a Mambré. Va ser un moment emocionant però alhora va ser un pas important per veure la importància que «la causa» és més important que les pròpies entitats.

Una nota per somriure, explica’ns alguna anècdota que ens faci pensar.

Així, ràpidament em va agradar molt trobar a Finlàndia la Txell mentre estava ella estava d'excedència i jo participant en una trobada d'entitats. És d'aquelles situacions que, per una banda, et  fan il·lusió i per una altra demostren que les persones que formen part de Mambré viuen de forma molt especial la lluita contra la pobresa.

Què li demanes al futur?

Seguir endavant i fer passes de gegant perquè cada cop veiem més possible que tothom pugui tenir una llar.