Home Notícies i articles 941 persones dormen als carrers de Barcelona

941 persones dormen als carrers de Barcelona

26/05/2016

El recompte realitzat la nit del 18 al 19 de maig a Barcelona ha comptabilitzat un total de 941 persones dormint al carrer, una dada que supera la del recompte realitzat per Arrels Fundació l’any 2015 i en què la xifra va ser de 892 persones.

Aquestes són les dades recollides per la Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar (XAPSLL), i de la qual Mambré en forma part, i que s’ha pogut realitzar gràcies a la implicació de 930 persones voluntàries.

A les 941 persones dormint al carrer que s’han detectat aquesta nit en concret, cal afegir-hi les 1.973 persones que han dormit en equipaments municipals y altres gestionats per diverses entitats socials, com els recursos residencials de Mambré. Xifra superior també a la registrada l’any passat que va ser de 1.672 persones.

En total, per tant, són 2.914 persones sense llar a la ciutat de Barcelona.

Juan Lemus - Arrels Fundació

Fotografies: Juan Lemus - Arrels Fundació

Per primera vegada el Recompte ha inclòs tots els carrers de Barcelona per on s’han desplegat un total de 216 grups. Per districtes, l’Eixample és on s’han detectat més persones dormint al carrer, concretament, 220. A Ciutat Vella han estat 185 persones, seguit de Sants-Montjuïc on s’han comptabilitzat 144 persones dormint als seus carrers.

Resultats provisionals del Recompte 2016 al carrer

Ciutat Vella    157      8     20 185
Eixample    150    15     55 220
Sants-Montjuïc    103      7     34 144
Les Corts      39      4       2   45
Sarrià-Sant Gervasi      41      2     15   58
Gràcia      33      1     12   46
Horta-Guinardó      26      0       4   30
Nou Barris      18      6       6   30
Sant Andreu      16      0       2   18
Sant Martí    101      9     25 135
Suma    684    52   175 911
Parcs i Jardins      26      4     30
Suma total       941

La Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar (XAPSLL) està formada per una trentena d’organitzacions i per l’Ajuntament de Barcelona. Amb aquest recompte es vol obtenir una fotografia real de les persones que dormen al carrer, un primer pas cap a un objectiu comú, acabar d’una vegada per totes amb el sensellarisme.