Idioma:  A A A Mapa web
8/11/2011
Barcelona, 9 de Novembre de 2011
750 voluntaris participen en una Diagnosi de les persones que dormen al carrer

Aquesta passada nit 753 voluntaris han participat en la Diagnosi de Persones al carrer 2011, organitzada per la Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar (XAPLL), de la qual és membre l’Ajuntament de Barcelona, i amb la col·laboració de l’Obra Social de la Caixa .
L’objectiu de la realització d’aquesta diagnosi és donar a conèixer la realitat de les persones en situació de sense llar a Barcelona a la resta de la ciutadania i recollir dades per tal de millorar la tasca de la xarxa en un futur immediat.

El coneixement de la població sense sostre, tant a nivell quantitatiu com qualitatiu, és l’element essencial per poder planificar les polítiques públiques orientades a lluitar contra aquest fenomen. En aquest sentit cal destacar la feina duta a terme des del municipi a través de l’equip de carrer (Servei d’Inserció Social - SIS) i des de les diferents entitats socials, tots ells membre de  la Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar de Barcelona. Totes les dades recollides per part dels diversos equips que formen aquests serveis ha permès tenir un coneixement de la realitat de les persones en situació de sense llar al llarg de la darrera dècada, i no tan sols d’aquelles persones que per iniciativa pròpia s’han dirigit als serveis, si no també d’aquelles persones que per diversos motius no s’han arribat a desplaçar i han estat professionals i voluntaris d’aquests serveis els qui han contactat amb les persones en medi obert.

El recompte nocturn s’ha afegit com a instrument que millora el coneixement de la quantitat de persones sense sostre que es poden localitzar un dia concret a la ciutat, per tal d’obtenir una xifra més que permeti conjuntament amb la informació que ja es té habitualment, ja no tan sols un millor coneixement de la realitat, sinó també per poder observar al llarg del temps els elements que influeixen en el nombre de persones sense sostre existents.
Aquesta informació serà clau per tal de conèixer l’evolució del col·lectiu de persones sense llar, analitzar possibles tendències i variació de perfils, per tal d’ajustar la cobertura de totes les entitats i serveis municipals vers aquest col·lectiu. Les dades, juntament amb les que també han recollit tots els centres i recursos de la ciutat que treballen amb aquest col·lectiu, seran analitzades i comparades amb les dades d’anys anteriors i recollides en un informe que es publicarà a inicis del proper 2012 amb el suport de l’Obra Social La Caixa. Es realitzarà una comparativa amb la situació recollida en el recompte realitzat l’any 2008 (recollides a la publicació Qui dorm al carrer?, elaborat amb la Fundació un Sol Món).